Защо маркучите ми се късат? Ръководство за поддръжка на индустриални маркучи.
Проблем с маркуча | Причина | Решение |
Пръсване на маркуча на едно или няколко места по дължината му | Надвишено работно налягане. Маркучът е усукан по време на монтаж към фитингите, което поражда и промеждутъци в армировката | Проверете изходното налягане на системата. Ползвайте маркуч, издържащ на по-висок клас на налягане. Ползвайте въртящи се фитинги за присъединяване за хидравличните маркучи. |
Вътрешността на маркуча се разпада или подува, задръствайки маркуча или създавайки течове | Вътрешната част на маркуча не е съвместима с пренасяния материал или с температурата му | Идентифицирайте материала, от който е изработена вътрешната част на хидравличния маркуч и проверете температурата, при която той работи. Ако се колебаете проверете таблицата за химическа съвместимост или се свържете с нас за помощ. |
Маркучът се втвърдява, напуква и тече; изглежда овъглен. | Надвишаване на максималната работна температура. Това води до разтапяне и втвърдяване на пластмасовите полимерни слоеве на маркуча. Горещият въздух или въздух с маслени пари може да причини оксидация на гумата, която се катализира от горещината. | Подберете маркуч с по-висока температурна издръжливост. Намерете начини да понижите системната работна температура или да ограничите входа на масло и въздух. |
Цепнатини по вътрешността на маркуча, причиняващи течове; вътрешността и външната част са меки и се разслояват на стайна температура | Прекомерно огъване на маркуча по време на голям студ, когато вътрешната и външната част на маркуча са прекалено стегнати. | Проверете най-ниската допустима външна и вътрешна температура, особено при стартиране на инсталацията. Ако е възможно сменете маркуча с такъв, който остава гъвкав дори под вашата минимална температура. |
Куплунзите на маркуча го изхвърлят, когато той бъде пуснат под налягане. | Грешен монтаж на куплунзите; маркучът не е поставен правилно в куплунга или е неправилно отрязан или маркучът не е кримпнат правилно по диаметъра си - прекалено стегнато или прекалено хлабаво. | Проверете съвместимостта на маркуча по размер с този на куплунзите. Проверете отново спецификацията на куплунзите и процедурата им за свързване. Убедете се, че огъването на маркуча и линията му не причиняват прекомерен стрес на куплунзите. |
Вътрешността на маркуча е смачкана и всмукана навътре, нагъната и често е откъсната. | Маркучът не е предвиден за силен вакуум. Адхезията между вътрешната част и армировката е слаба. Маркучът може да е огънат прекалено остро или смачкан. | Ползвайте маркуч предвиден за силен вакуум. Проверете полагането на маркуча и коригирайте местата с прекалено голям радиус на огъване. |
Маркучът се е пръснал от външната си страна на сгъвката и отворът е с елипсовидна форма | Маркучът е бил огънат прекалено и това е причинило скъсване на външната част на маркуча от армировката. | Проверете полагането на маркуча и не надвишавайте предписания радиус на огъване от производителя. Използвайте ако е необходимо колена или адаптери на завоите - т.е. фитинги, предотвратяващи прекаленото огъване, за да ограничите стреса върху маркуча. |
Маркучът се вади от куплунга си | Получава се провисване, когато системата се включи и маркучът няма достатъчно укрепване по дължината си, което да понесе допълнителния товар от пренасяния флуид. В този случай маркучът се вади много по-лесно от куплунга си. | Проверете линията на маркуча за правилно пресметната дължина на маркуча и укрепването му по нея. Оставете места, които да компенсират движенията когато системата се включва. Укрепете дългите отсечки на маркуча със скоби, водачи и др. Не ползвайте маркуча като въже или свързващ кабел. |
Маркучът е смачкан и плосък на едно или повече места. | Маркучът е бил усукан, смазан или е преминато върху него. Прекомерно усукване и често премазване, могат да причинят големи промеждутъци между армировката и останалите слоеве на маркуча, което води до скъсването му. | Проверете полагането на маркуча. Ползвайте въртящи се куплунзи, които да предотвратят усукването му при свързване. Уместно е да монтирате и колена и адаптори против прегъване. Подберете маркучи с по-голяма дължина, за да избегнете прегъването и смазването. Ползвайте само маркучи, устойчиви на смачкване и предпазете местата, където могат да бъдат премазани. |
Металната армировка е ръждясала на местата, където се е скъсал маркуча | Външността на маркуча е била наранена от срязвания, абразия, прекомерни температури, химическа атака; проникнали газове между вътрешността и външната част, образуващи мехури. | Защитете маркуча от срязвания и абразия с найлонов ръкав или метална защитна спирала. Проверете температурата и химическата съвместимост на вътрешната част на маркуча с флуида и на външната с околната среда. При монтаж изкарайте въздуха от външната страна ако е необходимо с игла, за да не попада под формата на мехури между слоевете. |
Маркучът тече без външно да е скъсан. | Ерозията и абразията, причинени от високата скорост на флуида в маркуча водят до протриване на вътрешността на маркуча. Като цяло скоростта на флуида е прекалено висока. | Използвайте маркучи с по-голям диаметър, който да поема дебита на флуида при по-ниска скорост и да предотврати ерозията. |
Маркучът тече или се пука. Повърхността е нацепена и не е гъвкава | Маркучът е или прекалено стар и е загубил качествата си или е бил изложен прекалено дълго време на условията на околната среда - на жега, студ, озон и слънце. | Проверете датата на произдство на маркуча. Всичко което е по-старо от 5-7 години е силно вероятно да даде дефект. Уместно е да планирате подмяна, ако е необходимо с по-добър маркуч, който да издържа на външни условия. |
Вътрешността на маркуча е износена на едно място и тече | Абразивният материал е причината за износването и протриването вътрешността на маркуча | Подберете маркуч с по-дебела вътрешна част или такъв от по-абразивоустойчив материал. Периодично завъртайте местата, където той е най-износен, така че да се износва равномерно. Ползвайте маркуч с по-голям диаметър, при по-ниска скорост на флуида и не го огъвайте прекомерно. |
Маркучът се скъсва при края си до куплунга | Превишено максимално работно налягане. Маркучът е огънат прекомерно в края си до куплунга. Не са следани процедурите за свързване на куплунга. | Ползвайте маркуч с по-висок клас на налягане. Ползвайте ограничители на огъването и не го огъвайте над предписаното от производителя. Проверете диаметъра на куплунга и кримпването. |
Повърхността на маркуча е на мехури. Мехурите са пълни с пренасяния флуид. | Маркучът не е съвместим с пренасяния материал. | Подберете маркуч с вътрешност, която има съвместимост с пренасяния флуид. Проверете таблиците за химическа съвместимост на материалите. |
Повърхността на маркуча е на мехури. Мехурите не са пълни с пренасяния флуид. | Има газове в течността. Високото налягане причинява прекомерна газопропускливост през вътрешните стени на маркуча. | Премахнете газовете от линията на маркуча. Пробийте леко с игла външния слой до мехура. Сменете маркуча с такъв с по-ниска порьозност на стените и по-голяма плътност. |
Повърхността на маркуча е мека, и прекалено гъвкава, обезцветена и износена | Повърхността на маркуча не е съвместима с пренасяния материал и или температура. | Подберете маркуч с външност, съвместима с материала и температурата му. |
Нагнетателното налягане на маркуча и дебита са прекалено слаби. | Нагнетяването и налягането от помпата е прекалено ниско. Маркучът или куплунгът му са задръстени или прекалено несъвместими по размер. | Увеличете нагнетяването от помпата. Проверете за смачквания. Увеличете диаметъра на маркуча или на куплунзите. Добавете междинна помпа, ако дължината на маркуча е прекалено голяма. |